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Käte Hamburger Kolleg für Apokalyptische und Postapo-kalyptische Studien | CAPAS

Berliner Straße 43
69120 Heidelberg
Tel. +49 6221 54-15900
capas@uni-heidelberg.de

 
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Käte Hamburger Kolleg für Apokalyptische und Postapokalyptische Studien

 

Apocalyptica – Call for Papers: Thinking with the End(s) of Worlds

Are we living in the end times or has the end of the world already happened? What if the apocalypse is not simply an imagined catastrophic event to come, but a revelation, an inspiration and (perhaps) a chance for a better world?  

We are seeking original submissions that actively explore the apocalypse as a figure of thought (a practice, relationship, form, experience, aesthetic, or theme) in order to grapple with the cultural politics of disaster, catastrophe, and the (up)ending of worlds.

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CAPAS Newsletter 1/22 "Did you ever believe it could happen?"

The first quarterly CAPAS Newsletter of 2022 has been published: War is raging in Europe. Several million people are on the run and there is no end in sight to the Russian invasion of Ukraine. "Did you ever believe it could happen?" Ukrainian researcher Ganna Krapivnyk from the Kharkiv State Pedagogical University asks in her essay. The situation in Ukraine is addressed through two additional perspectives. Furthermore, seven of the current CAPAS Fellows introduce themselves and their work and articles explore further apocalyptic topics. You can read it on our website or subscribe via email. 

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Im Zentrum des Käte Hamburger Kollegs für Apokalyptische und Postapokalyptische Studien (CAPAS) an der Universität Heidelberg steht die Frage, wie sich Katastrophen und Endzeit-Szenarien auf Gesellschaften, Individuen und Umwelten auswirken. Ziel ist es, vergangene und gegenwärtige Systemumbrüche und ‑zusammenbrüche auf Grundlage eines transdisziplinären Forschungsansatzes differenziert zu beschreiben und voneinander abzugrenzen. Auch die Reaktionen auf apokalyptische Szenarien sowie Zukunftsentwürfe für die Zeit nach der Katastrophe sollen vor dem Hintergrund ihrer jeweiligen historischen und kulturellen Rahmenbedingungen verstanden, analysiert und hinterfragt werden.

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Seitenbearbeiter: E-Mail
Letzte Änderung: 10.05.2022
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